خط یک متروی اصفهان به طول 20.2 کیلومتر از ایستگاه قدس تا ایستگاه دفاع مقدس، کریدور اصلی شمالی-جنوبی اصفهان را تشکیل می‌دهد. درطول این خط 20 ایستگاه زیرزمینی به مساحت تقریبی جمعأ 250.000 مترمربع زیربنا احداث شده که در این ایستگاه‌ها بسته به نوع تونل تک خطه یا دو خط، تراز سکو به صورت جزیره ای یا کناری طراحی شده است. روسازی در طول خط یک از نوع خطوط بدون بالاست با دال بتنی درجا به ضخامت تقریبی 40 سانیمتر و تراورس‌های بتنی دی بلوک پیش ساخته (به جز در محل سوزن‌ها که از تراورس چوبی استفاده شده) می‌باشد. به جز قطعه میانی مسیر (حدفاصل ایستگاه تختی تا سی و سه پل) که در محدوده بافت تاریخی قرار دارد و از سیستم پابند ویژه‌ای برخوردار است، در طول مسیر سیستم پابند W14 اجرایی شده است.

شرکت مهندسی راه آهن بهین ریل با تکیه بر سه دهه تجربه در صنعت راه آهن، طی سه سال به عنوان پیمانکار تعمیر و نگهداری خط یک مترو اصفهان فعالیت نمود. فعالیت ما در قالب دو تیم اجرایی مجرب متشکل از کارشناسان و تکنسین‌های خط و ابنیه، کلیه اقدامات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی و اضطراری در دپو، طول خط، توقفگاه‌ها و ایستگاه‌ها را شامل گردید.